نوشته شده توسط : نیکی

۱-توجه داشته باشید که دقت این روش بالای ۸۰ درصد می باشد ولی قطعی نیست! انواع مختلف عسل خالص چگالی، اشتعال پذیری و دیگر ویژگی های متفاوتی از خود نشان میدهد. اگرچه آزمون های زیر بر اساس اصول درستی طراحی شده اند ولی در عمل ممکن است نتایج مورد قبولی ارایه ندهند. این آزمایش ها را چندین بار امتحان کنید تا ببینید آیا نمونه مورد آزمایش در هر بار نتایج یکسان میدهد یا نه. در بسیاری موارد، شما نهایتا به یک حدس و گمان قابل قبول در مورد نمونه خواهید رسید.


۲-یک قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید، به آرامی قاشق را تکان دهید و نباید بطور کامل هم بزنید. اگر عسل با شربت شکر مخلوط شده باشد، در آب حل خواهد شد. متاسفانه بعضی عسلهای خالص که با عسل تقلبی مخلوط شده باشند مشخصات عسل خوب را نشان میدهند و در این تست به عنوان یک گلوله جامد در آب فرو میروند و یا روی قاشق می چسبند و جدا نمیشوند. توجه داشته باشید که حتی عسلی هم که با موم فروخته میشود ممکن است ناخالص باشد. تشخیص عسل خالص همیشه دشوار است.

۳-یک پد یا پنبه یا فتیله شمع شعله ور را در عسل فرو کنید. این آزمون تنها مشخص می کند که آیا آب به عسل اضافه شده یا نه چون این آب مانع از سوختن شعله می شود. تلاش کنید که شعله را در درون عسل روشن نگه دارید و ظرف را تکان دهید. اگرشعله به راحتی بسوزد، احتمالا به آن آب اضافه نشده است، اما اگر شعله نسوزد یا صداهایی مانند صدای شکستن بدهد ممکن است به آن آب اضافه شده باشد.

۴-عسل را بر روی کاغذ بلوط یا دستمال کاغذی بگذارید. اگر عسل با آب رقیق شده باشد، بخشی از آب آن جذب می شود و دستمال را خیس می کند یا لکه مرطوبی بر روی دستمال یا هر جنس جاذب آب بجا میگذارد. عسل خالص این اثر را بجا نمیگذارد؛ اما متاسفانه بغیر از شربت شکر راههای دیگری هم برای ناخالص کردن عسل وجود دارد که به این روش مشخص نمی شود.

برای تشخیص سایر روش ها کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

بی شک شما نیز مانند سایر والدین درمان به روش طب سنتی را بعنوان جایگزین درمانهای شیمیایی برای کودک خود انتخاب نموده اید. طب‌ سنتی از جمله کم‌عارضه‌ترین و غیرتهاجمی‌ترین شیوه‌های درمانی در جهان می‌باشد. از این‌روست که از این شیوه درمانی به راحتی برای درمان نوزادان، کودکان و حتی افراد کهنسال نیز استفاده می‌شود. استفاده از گیاهان دارویی به دلیل نداشتن عوارض جانبی برای درمان بیماری‌های شایع برای کودکان از سوی درمانگران و متخصصان طب سنتی توصیه می‌شود.

۱- استفاده از دم‌نوش آویشن:
نوشیدن دم‌نوش آویشن ۳ بار در روز تاثیر زیادی در بهبود اسهال کودک خواهد داشت. همچنین راه‌کارهای ساده‌ای از قبیل نوشیدن چای گیاهی و گرم نگاه داشتن محیط شکم کودکبرای درمان اسهال آنها توصیه شده است.

۲- زنجبیل رنده شده و عسل
ترکیب زنجبیل رنده شده و عسل می تواند درمان خوبی برای کاهش دلپیچه و شکم درد ناشی از اسهال باشد. به منظور افزایش کارایی این ترکیب بهتر است از مصرف آب خودداری نمایید.

۳- سیب رنده شده:
این شیوه یکی از مفیدترین و کاربردی‌ترین شیوه‌های درمانی در میان درمان‌های خانگی اسهال برای کودکان است. در این حالت باید دقت شود رژیم غذایی کودک نیز در طول روزهایی که به اسهال مبتلاست تغییر کند؛ به این ترتیب که در این روزها از دادن غذاهای آبکی مثل سوپ، خوراک یا انواع خورش‌ها به کودک پرهیز شود.
۴-بهترین غذا برای درمان اسهال:
خوردن کته یکی از بهترین غذاها برای کودک در این ایام است. ماست و کته برنج یکی از رایج ترین درمان های اولیه اسهال می باشد که مادران برای فرزندان خود تجویز می کنند.
۵- سایر خوراکی های مؤثر:
سرکه سیب، مایعات شفاف، سوپ هویج، سوپ مرغ، موز و سیب از جمله مواد غذایی است که در کاهش و درمان اسهال به شما کمک می کند.

برای مطالعه سایر روش های درمانی کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

کاسنی در طب سنتی ایران با نام هندبا شناخته می شده است. طبيعت برگ آن سرد و تر می باشد. گشاينده سده ها و مقوّي کبد و تسکين دهنده حرارت و خون و تشنگی و صفرا و التهاب معده است. موافق کبد گرم و سرد و از بين برنده سدّة آن و پاك کننده مجاري ادرار و کليه و آب برگ آن با آب رازيانه بهترين دوا جهت يرقان انسدادي است. چنانچه آب آن را بجوشانند و کف آن را بگيرند و با سکنجبين بنوشند جهت تب هاي کهنه و تقويت معده و ماليدن آب آن براي ورمهاي گرم مفيد است. غرغرة گياه با آب خيارشنبر جهت ابتداي ورم حلق و خنّاق مفيد می باشد. با روغن بنفشه و آرد جو و با آرد جو و سرکه جهت مفاصل و نقرس گرم و ورم هاي گرم بی نظير است. ضماد کاسنی به همراه ريشه اش جهت گزش عقرب و حشرات موذي و زنبور به کار می رود.

براي کسی که سرفه می کند مضر و مصلحش شکر است. تخم کاسنی طبيعت سرد و خشك و مايل به حرارت و با اجزاي سرد دارد. جهت تب هاي صفراوي و انسدادي، يرقان، خفقان، سردرد و بيماري هاي کبد به کار می رود. با جوشانده صندل و رازيانه جهت رفع سموم و ضعف کليه و طحال و تحريك اشتها مؤثّر است و به غير از تري بخشيدن در ساير افعال جانشين برگ کاسنی است.

قی آور و مصلحش سکنجبين است. ریشه کاسنی طبیعتی گرم و خشك دارد. بی نهايت بازکننده و لطيف کننده اخلاط و پاك کننده مجاري غذا و مدرّ ادرار است. جهت تب هاي مرکّب و مزمن، تصفية خون، رفع ورم احشاء، درد مفاصل، استسقاء، نضج و تحليل مواد مفيد است. عرق کاسنی نسبت به آب آن اثرات بسيار ضعيفتري دارد.

برای مشاهده سایر اطلاعات کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

کاهش التهاب/گاز: در عرق بهارنارنج ترکیبات بیولوژیکی فعالی وجود دارد که قادرند التهاب را کم کنند. این عرق میتواند گازمعده و سوء هاضمه پس از غذاخوردن را تسکین دهد.
جوان کننده و ترمیم دهنده ی پوست: عرق بهارنارنج قادر است پوست را در سطح مولکولی ترمیم کند که برای جراحات، چین و چروکها و علامتهای کشیدگی مفید است.
کاهش علایم یائسگی: تنها استنشاق این عرق، میتواند موجب کاهش فشارخون و استرس در زنانی شود که درحال نزدیک شدن به یائستگی هستند.
مدیریت تشنج ها: درسال 2014 مطالعه ای انجام شد که نشان داد عرق بهارنارنج بدلیل دارا بودن ترکیبات فعال بیولوژیکی، میتواند به مدیریت تشنج کمک کند.
درمان آکنه: خواص آنتی باکتریال عرق بهارنارنج میتواند به درمان جوشها و آکنه ها کمک کند. برای درمان آکنه کلیک کنید!
کاهش باکتری های مضر: بهارنارنج میتواند باکتری های نامطلوبی که ممکن است از طریق غذاها یا چیزهای دیگر به بدن وارد شوند را از بین ببرد.

برای مشاهده عوارض و موانع مصرف این عرق کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

عفونت خون (Sepsis) توسط سیستم دفاعی بدن ایجاد میشود و برای مبارزه با عفونت است. به عفونت خون سپتیسمی یا گندخونی هم گفته میشود. در این مطلب دلایل عفونت خون و جدیدترین روش های علمی درمان آن را در اختیار شما قرار می دهیم.

تعداد زیادی از مواد شیمیایی که در طول این پروسه وارد جریان خون میشوند، موجب التهاب گسترده میگردد. این میتواند موجب آسیب اندام ها شود. لخته شدن خون در طی عفونت خون میتواند موجب کاهش جریان خون به اندام ها و اندامهای داخلی بدن شود. این اندام ها را از موادمغذی و اکسیژن محروم میکند. در موارد شدیدتر یک یا چند اندام ممکن است از کار بیفتد.در بدترین حالت، عفونت خون موجب فشارخون بسیار پایین میشود که پزشکان به این حالت شوک سپتیک میگویند. این ممکن است موجب ازکار افتادگی برخی اندام ها مانند ریه، کبد و کلیه شود. در برخی موارد این حالت میتواند کشنده باشد.

عفونت باکتریایی مهمترین علت عفونت خون است؛ اما عفونت خون میتواند بعلت عفونتهای دیگر هم اتفاق بیفتد. این بیماری میتواند در هرجایی که باکتری یا ویروس وارد بدن میشود ایجاد شود. پس این بیماری میتواند بعلت یک چیز کوچک مانند جراحت زانو تا بریدگی پوست ایجاد شود. افرادیکه بیماری های جدی تری مانند آپانتیس، پنومونی، مننژیت یا عفونت دستگاه ادراری دارند هم ممکن است در معرض خطر باشند.

افراد مبتلا به استئومیلیت (عفونت استخوان) هم در معرض خطر ابتلا به عفونت خون هستند. در بیماران بستری، باکتری ها میتوانند از طریق برشهای جراحی، کاتتر ادراری و زخم بستر وارد بدن شوند.

برای مشاهده ادامه مطلب و علائم این بیماری کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

1-آکنه 
آکنه نوزادان مانند برآمدگی های قرمز کوچک روی پوست کودک است. این شبیه آکنه بزرگسالان است اما معمولا تا مرحله ی جوش سرسفید یا سرسیاه پیشرفت نمیکند. آکنه ی کودکان میتواند به صورت یک یا دو برآمدگی در یک قسمت وسیعی از صورت یا بصورت برآمدگی های بسیار زیاد در یک قسمت کوچک ظاهر شود.

تصور میشود که آکنه ی کودکان درنتیجه ی تماس با هورمون های مادری در رحم – و احتمالا از طریق شیرمادر- باشد. عادات شیردهی را تغییر ندهید چون در بخش درمان این مطلب میتوانید روشهای از بین بردن آنها را یادبگیرید.

2- پوسته پوسته شدن و خشک شدن پوست نوزاد

این مورد در نوزادان بسیار شایع است. این نوع دانه ها مانند پوسته پوسته شدن و خشک شدن پوست در کودکان و بزرگسالان است. اگر پوست کودک خیلی خشک باشد، میتواند موجب ایجاد سوزش، قرمزی و تورم شود. پوست خشک بسته به نوع پوست نوزاد و شرایط محیطی، میتواند در طول یک سالگی یا پس از آن رخ دهد.

3- میلیا

میلیا -جوش های سفید زیر پوستی- برآمدگی های کوچک سفید رنگ روی بینی و صورت نوزاد میباشند که شبیه جوشهای سرسفید در کودکان و بزرگسالان بنظر میرسد. میلیا بدلیل انسداد غدد چربی در پوست نوزاد ایجاد میشوند.

درابتدا ممکن است باوجود تلاش های شما برای از بین بردن این جوش ها، هنوز ادامه داشته باشند. نگران نباشید چون با رشد غددچربی نوزادان و بازشدن منافذ آنها در طول چندروز یا چند هفته ی اول زندگی، این برآمدگی های سفید به راحتی درمان میشوند.

برای مشاهده درمان این جوش ها کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

۱- استفاده از پودر بچه
روغن را با استفاده از حوله های کاغذی بپوشانید تا از گسترش و نفوذ آن جلوگیری کند و هم چنین لباس را فشار ندهید.
در ناحیه ای که روغن ریخته است پودر بچه بریزید.
بگذارید ۳۰ دقیقه آن جا بماند.
با استفاده از انگشتان یا یک قاشق فلزی می توانید پودر بچه را جمع کنید.
کار تمام است! لباس شما به همان اندازه سابق جدید است.

۲- استفاده از مایع ظرفشویی، شامپو یا صابون
اگر با شامپو می توان چربی موها را از بین برد، پس می توان چربی روی لباس هم پاک کرد.
شامپو را در سراسر ناحیه آسیب دیده بریزید و آن را پخش کنید. طبق دستورالعمل های برچسب لباس آن را بشویید.
اگر می خواهید از پاک کننده غذایی برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید، از نشاسته ذرت استفاده کنید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد. مواد شوینده و یا صابون را بردارید و از یک برس ناخن برای کار در مناطق آسیب دیده استفاده کنید. بعد از آن با توجه به دستورالعمل های ارایه شده در برچسب لباس، آن را بشویید.

برای مشاهده سایر راهکارها کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

۱- دلایل ایجاد اسهال در بارداری:
هورمون ها
هورمونها به همان نسبت که می توانند باعث کند عمل کردن سیستم گوارشی شوند می توانند با سرعت بخشیدن به عملکرد سیستم گوارشی باعث اسهال در فرد شوند. هورمون های مانند استروژن، پروژسترون و هورمون اچ سی جی بر سیستم گوارشی تاثیر گذار می باشند این هورمون ها می توانند بر تهوع صبحگاهی، بی اشتهایی، حالت تهوع ، استفراغ و اسهال تاثیر بگذارند. هر زن بارداری، تغییر هورمون های بارداری را تجربه می کند و تعدادی از آنها در اوایل بارداری به اسهال مبتلا می شوند.

ویتامین های دوران بارداری
پزشکان برای بهبود رشد جنین و همچنین سلامتی بیشتر مادر و جنین ممکن است ویتامین های دارویی را تجویز نمایند. اما خیلی مواقع همین ویتامین های دوران بارداری منجر به ناراحتی های مربوط به معده و اسهال می شوند. اگر با خوردن این ویتامین ها دچار اسهال می شوید باید قبل از مصرف آنها با پزشک متخصص مشورت کنید.

تغییرات رژیم غذایی
به طور حتم هر مادری در طول دوران بارداری رژیم غذایی خود را تغییر می دهد و در صدد تقویت خود و کودک درون وجود خود رژیم غذایی بهتری را بر می گزیند. در اینگونه مواقع ممکن است با تغییر رژیم غذایی، اسهال و ناراحتی های معده نیز مشاهده می شود اما این وضع موقتی است و به زودی به حالت نرمال بر می گردد پس جای نگرانی نیست.

برای مشاهده درمان و دیگر علل اسهال در بارداری کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

از آنجایی که داروهای شیمیایی همواره با عوارض خاص خودشان همراه هستند لذا اکثر والدین درمان با داروهای گیاهی را بیشتر می پسندند و سعی می کنند تا در صورت لزوم خود و سایر افراد خانواده را با دارو های طبیعی و گیاهی درمان نمایند. روشهای درمان پیشنهادی ما برای درمان گلودرد نیز به همین روش می باشد زیرا علاوه بر بی خطر بودن در مدت زمان کوتاه تری آثار بهبودی را مشاهده خواهید نمود.

روش اول:
مقداری جو کامل یا جو دوسر(یولاف) را در آب پخته و چند دانه عناب و نصف همان مقدار سپستان در آن ریخته و به مقدت نیم ساعت جوشانده شوند بعد شعله را خاموش کرده و مقداری پر سیاوشان اضافه کنید… کمی صبر کنید و در سه نوبت و هر نوبت ۲۰ تا ۳۰ سی سی از این معجون را با نبات یا ترنجبین و یا شکر سرخ شیرین کرده به کودک بدهید.

روش دوم:
اگر تب ندارد مقداری روغن بادام تلخ را در قاشق بزرگی گرم کرده و پیشانی، اطراف چشم و دماغ، گونه ها، گلو و تمام سینه را به آرامی چرب کرده و ماساژ دهید بعد پارچه گرمی را مرتب روی محل های چرب شده قرار دهید تا کمی گرم بماند… در نهایت اگر سرفه دارد و روی سینه را چرب کرده اید مقداری پنبه روی آن بگذارید و لباس را روی آن بپوشانید.

برای مشاهده سایر راه های درمان کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

زندگی جنبه ای از هستی است که فرایندها، اعمال، واکنشها شامل تولید مثل و متابولیسم را در بر می گیرد. تفاوت مهم بین زندگی و مرگ این است که زندگی برای رشد فیزیکی و آگاهانه خود باید انرژی مصرف کند. زندگی چیزی است که رشد می کند و در نهایت می میرد، بدین معنی که تولید مثل و آگاهیش متوقف می شود. به عنوان مثال آیا می توانیم بگوییم ویروس ها، شناخته شده هستند؟ بله تا آنجا که به محرک ها واکنش نشان می دهند؛ اما اساسا زنده هستند، زیرا تکثیر و رشد می کنند. کامپیوترها زنده نیستند، زیرا حتی اگر آنها بتوانند درک کنند، از نظر بیولوژیکی رشدی ندارند و تولید مثل نمی کنند. این شناخت نیست که زندگی را تعیین می کند: پس از آن، مرگ مانع تکثیر و تکامل می شود؛ مرگ تنها مربوط به موجودات زنده است.

پرسش دیگر: “معنای (هدف) زندگی چیست؟”. فکر می کنم که معنای زندگی، آرمانی است که برروی آن تحمیل شده، این چیزی است که از زندگی می خواهیم. تصمیم دارم آنرا برای پسرم اسکات موتو اثبات کنم، چند کلمه در رابطه با معنای زندگی می گویم معنای زندگی یعنی: کارخوب انجام بدهید و خوب باشید تا خوبی دریافت کنید. واژه مهم در این پند، “خوب ” است؛ و آن را به قدرت های شهودی که به اشتراک می گذاریم، ترجیج می دهم.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

این گیاه با گلهای بنفش کم رنگ، آبی یا سفید در اروپای شرقی، آسیای غربی و خاورمیانه میروید. از سیاه دانه هزاران سال است که بعنوان یک درمان طبیعی استفاده میشود. از این دانه ها میتوان برای طعم دادن به کاری، ترشی و نان مانند زیره یا پونه کوهی استفاده کرد. روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون است که ترکیبی آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است و حتی ممکن است خاصیت کاهش دهنده ی تومور داشته باشد. مردم میتوانند روغن سیاه دانه را به شکل کپسول یا برای فواید آن برای پوست، بصورت موضعی روی پوست قرار دهند. همچنین میتوان روغن سیاه دانه را به روغن ماساژ، شامپوها، محصولات مراقبت از پوست خانگی و عطرها اضافه کرد. روغن سیاه دانه با کیفیت بالا را هم میتوان برای پخت و پز در غذاها و در نوشیدنی ها استفاده نمود.

تحقیقات نشان داده است که مکملهای روغن سیاه دانه میتواند موجب پایین آمدن BMI (شاخص توده ی بدنی) افراد شود. شرکت کنندگان این تحقیق، تاثیرات جانبی شدیدی در مورد مصرف این مکملها گزارش نکردند. مطالعه ی سیستماتیکی که در سال 2013 در مجله ی Diabetes & Metabolic Disorders منتشر شد، نشان داد که روغن سیاه دانه میتواند برای مقابله با چاقی موثر باشد. روش مصرف آن برای لاغری در اینجا توضیح داده شد!

برای مشاهده ادامه مطلب و دیگر خواص این دارو کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

۱- استفاده از دستگاه بخور در اتاق کودک
بخور می‌تواند برای درمان آبریزش بینی مفید باشد. برای کودکان بزرگتر، از بخور استفاده کنید. با کودک کنار یک ظرف آب داغ بنشینید و سرتان را روی ظرف نگه دارید. به مدت پنج تا ده دقیقه هوای گرم را استنشاق کنید سپس بینی کودک را خالی کنید. این کار را روزی چند بار انجام دهید.

۲- حمام آب داغ و تنفس در بخار حمام
بخاری که در حمام آب گرم ایجاد می‌شود باعث می‌شود که مخاط داخل بینی کودک روان‌تر شده و آبریزش بینی او افزایش یافته و او راحت‌تر بتواند فین کند یا استفاده از اسپیراتور نیز ساده‌تر می‌شود.

۳- فین کردن
راهکاری ساده و موثر این است که از کودک خود که مبتلا به آبریزش بینی است بخواهید که به طور مکرر فین کرده و مخاط بینی خود را خارج کند. به یاد داشته باشید که او حتماً پس از انجام این کار دست‌های خود را بشورد و دستمال کثیف را دور بیندازید.

۴- مصرف غذاهای تند
آیا می دانستید! ادویه ها و پیاز باعث خشک شدن آب بینی می شود و از آبریزش مجدد آن پیشگیری می کنند. پیاز یک ماده غذایی ضدعفونی کننده است که از بروز بیماری های زمستانی جلوگیری می کند. فلفل نیز برای روان شدن سینوس های مسدود شده مفید است. بهتر است بعد از مصرف غذاهای تند آب زیادی بنوشید. اینکار به رفع آبریزش بینی کمک زیادی می کند.

برای مشاهده سایر راهکارها کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

به آنچه در اطرافتان می‌گذرد، توجه نکنید و خوش باشید.
مهم نیست چه اتفاقات ناخوشایندی در اطرافتان رخ داده. آنچه مهم است این است که شما فقط باید خوش باشید و زندگی را به شادی بگذرانید.

پر جنب و جوش باشید!
پیاده روی و دوچرخه سواری از بهترین فعالیت هایی پر جنب و جوش هستند که روانشناسان توصیه به انجام آنها می کنند. پس روزانه در حد ممکن این فعالیت ها را انجام دهید.

خودتان را سرگرم کنید!
فعالیت هایی را که قبلا باعث احساس لذت در شما می شدند ررا انجام دهید اینکار باعث بر انگیخته شدن احساس رضایت و فراموشی غم و غصه می گردد.

هم صحبت پیدا کنید.
یک دوست خوب می تواند بهترین هم صحبت برای شما باشد. صحبت کردن با دیگران و بیان احساسات شخصی همیشه به شما کمک می‌کند تا احساس خوبی داشته باشید.

خوب گریه کنید!
اگر صحبت از مشکلات باعث بغض شما می‌شود، خوب گریه کنید. دکتر روبرت جاف می‌گوید: «گریه شما را کاملاً راحت می‌کند. مخصوصاً اگر علت آن را بدانید.»

دلیل افسردگی را پیدا کنید.
مشخص کردن دلیل افسردگی باعث می شود که فرد به مشکل اصلی پی برده و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهد.

کارهای نامشخص و بیهوده انجام ندهید.
دنبال کردن اهداف نامشخص می‌تواند، موجب افسردگی شود. در این شرایط فقط می‌توانید بگویید: «نهایت آنچه از دستم بر می‌آمد، انجام دادم و دیگر آن را انجام ندهید.»

برای مشاهده درمان دارویی و نکات دیگر کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

در طول عشق رمانتیک، تغییرات زیادی وجود دارد که هم مردان و هم زنان تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد که گفتن “عاشق شدن ” نادرست است چون تجربه عشق بیشتر از چیزی است که مردم بیان می کنند.

Elizabeth Kane، عضو هیات ‌علمی در دانشگاه جنوبی که روان شناسی بالینی و علوم رفتاری، آموزش می‌دهد، می‌گوید: اولین قدم در روند عشق ورزیدن، جاذبه اولیه است. این یک لحظه قدرتمند است که ما با یک نفر دیگر ملاقات می‌کنیم، انرژی می گیریم و بلافاصله از ضربان قلب خود آگاه می‌شویم.

طبق گفته دکتر Rachel Needle، یکسری مواد شیمیایی خاص مثل اکسی‌توسین، فنتی لامین و دوپامین در تجربیات انسانی و رفتارهایی که با عشق مرتبط هستند نقش ایفا می‌کنند. آن‌ها مشابه آمفتامین عمل می‌کنند و با ایجاد حس آگاهی و هیجان در انسان، او را به سوی برقراری پیوند سوق می دهند.

“لحظه قدرتمند زمانی است که یک فرد دیگر را ملاقات کنیم و انرژی بگیریم و بلافاصله از ضربان قلب خود آگاه شویم.”

Needle، دانشیار و هماهنگ‌کننده فعالیت‌های بالینی در دانشگاه جنوبی سواحل غربی پالم می‌گوید: عاشق شدن با افزایش انرژی، کاهش تمرکز ذهنی، گاهی اوقات عرق کردن، تپش قلب و بسیاری از احساسات مثبت همراه است.

دکتر Daniel G. Amen در کتاب خود با نام مغز در عشق: ۱۲ درس برای تقویت زندگی عاشقانه بیان می کند. “عشق رمانتیک و دلباختگی، احساسات اضافه نیستند، در مقابل آن ها انگیزه هایی هستند که بخشی از سیستم پاداش مغز را تشکیل می دهند. ”

Kane موافق است و می گوید که مغز انسان از عشق حمایت می کند، به همین دلیل است که وقتی به دیگران جذب می شویم چنین واکنش فیزیولوژیکی قوی داریم. هنگامی که یک زن و شوهر عاشقانه، شروع به صرف وقت با هم می کنند، آن ها در نوعی رضایت عاشقانه هستند.

برای مطالعه سایر نکات درباره عشق کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

هیپنوتیزم یک فرآیند درمانی روان‌شناختی واقعی است؛ که اغلب مورد سوءتفاهم قرار گرفته و به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با این حال، تحقیقات پزشکی نشان می دهد که چگونه و چه زمانی هیپنوتیزم می‌تواند به عنوان یک ابزار درمانی مورد استفاده قرار گیرد. در جدیدترین تحقیقات دنیا هیپنوتیزم به عنوان یک موضوع کاملا واقعی شناخته شده است.

هیپنوتیزم یک گزینه درمانی است که کمک می کند تا با شرایط بد روحی مقابله کنید و ذهن و جسم آرامتری داشته باشید. برای انجام این کار، یک هیپنوتیزم کننده مجاز و یا هیپنوتراپیسم، شما را به حالت آرامش عمیق هدایت می کند. (گاهی اوقات این روش به عنوان یک حالت ترنس مانند توصیف می‌شود). در حالی که در این حالت هستید، آن‌ها می‌توانند پیشنهادهایی که برای کمک و یا تغییر و بهبود درمان طراحی شده‌اند، ارائه دهند. هیپنوتیزم واقعی به عنوان بخشی از فعالیت و سرگرمی به حساب نمی آید بلکه حالت درمانی دارد.

در طول هیپنوتیزم، یک هیپنوتیست آموزش‌دیده یا هیپنوتراپیسم، یک حالت تمرکز شدید و یا توجه متمرکز را القا می‌کند. که یک فرآیند به صورت راهنمایی با نشانه‌های شفاهی و تکرار شونده است.

این حالت خلسه مانندی که وارد شده اید ممکن است شبیه به خواب باشد، اما کاملا از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است آگاه هستید.

در حالی که در این حالت خلسه مانند هستید، درمانگرتان پیشنهادات هدایت شده ای برای کمک و رسیدن به اهداف درمانی تان ارائه می‌کند.

از آنجا که در یک حالت تمرکز بسیار بالا هستید، ممکن است پیشنهادها یا توصیه‌هایی که در حالت ذهنی عادی به آن ها بی‌توجهی کرده و یا آن ها را نادیده گرفته اید، بپذیرید.

زمانی که جلسه کامل شد، درمانگر شما را از حالت خلسه مانند بیدار می‌کند، یا شما خودتان از آن حالت خارج خواهید شد.

برای مطالعه تمامی نکات هیپنوتیزم کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

پروستاتیت عفونت غده ی پروستات است. این میتواند در هر سنی اتفاق بیفتد. سه نوع پروستاتیت وجود دارد:

پروستاتیت باکتریایی حاد: این نوع از پروستاتیت ناشی از باکتری های دستگاه ادراری است که از طریق جریان خون یا منی و… وارد غده ی پروستات میشود. علایم معمول آن شامل تکرر ادرار در شب و درد در ناحیه ی تناسلی یا لگن میباشد.
پروستاتیت باکتریایی مزمن: این اصطلاح زمانی بکار میرود که عفونتهای مکرر پروستات وجود داشته باشد و موجب التهاب یا درد شود. علایم این بیماری عبارتند از تکرر ادراری، ادرار دردناک، انزال دردآور، مشکل در ادرار کردن و…
پروستاتیت مزمن غیرباکتریایی و یا سندرم درد لگنی مزمن: این شایعترین نوع پروستاتیت میباشد. این بیماری درمردان با سن بین 35 و 50 سال اتفاق می افتد. این وضعیت با التهاب و درد پروستات و دستگاه ادراری پایین مشخص میشود. علایم این پروستاتیت عبارتند از: ادرار دردناک، مشکل در ادرار کردن، دیدن خون در ادرار یا منی، انزال دردناک، درد پشت، آلت تناسلی یا نزدیک اندام های تناسلی.

برای مطالعه درمان های خانگی التهاب پروستات به این لینک مراجعه کنید...



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

صرع یک اختلال مزمن است که باعث تشنج های ناگوار و مکرر میشود. تشنج یک حمله ی ناگهانی ناشی از فعالیت های الکتریکی در مغز است.

دو نوع تشنج وجود دارد: تشنج کلی که روی کل مغز اثر میگذارد و تشنج کانونی یا جزئی که فقط یک قسمت از مغز را درگیر میکند. تشخیص تشنج خفیف مشکل است. این ممکن است فقط چند ثانیه بدون آگاهی شما اتفاق بیفتد. تشنج های قوی تر موجب اسپاسم و تکان های غیرقابل کنترل عضلات میشود و از چند ثانیه تا چند دقیقه میتواند طول بکشد. در طول تشنج های قوی، بعضی از افراد گیج میشوند یا هشیاری شان را از دست میدهند. پس از آن ممکن است چیزی از این اتفاق به یاد نیاورند. از جمله دلایل موجود برای تشنج عبارتند از:

تب بالا
ضربه مغزی
قند خون بسیار پایین
ترک الکل و…
صرع یک اختلال عصبی نسبتا رایج است که 65 میلیون انسان در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. در ایالات متحده 3 میلیون نفر را تحت تاثیر خود قرار داده است. هر فردی میتواند به صرع مبتلا شود اما در کودکان و افراد سالخورده شایع تر است. این بیماری در مردان کمی بیشتر از زنان است.

برای مطالعه علائم و درمان های بیماری صرع کلیک کنید....



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

میزان مصرف کلسیم توصیه شده برای کودکان ۴ تا ۸ سال
در حالی که هیچ دستورالعمل رسمی برای میزان کلسیم مورد نیاز کودکان پیش از بلوغ وجود ندارد ، اما تخمین زده می شود این میزان برای کودکان ۴ تا ۸ سال حدود ۸۰۰ میلی گرم در روز باشد. این نیاز با نوشیدن سه لیوان شیر در روز که هر کدام حاوی ۳۰۰ میلی گرم کلسیم است، به راحتی حاصل می شود. در صورت استفاده از ویتامین و کلسیم تقویت شده برای مطابقت با محتوای غذایی شیر ، گزینه های شیر تولید شده همراه با سویا و بادام کاملاً قابل قبول است.

برای کودکان ضعیفتر ، آب پرتقال یک جایگزین مناسب است ، اگرچه حاوی ویتامین D مکمل (مورد نیاز برای جذب کلسیم توسط بدن) و همچنین پروتئین و چربی ای نیست که در شیر دیده میشود.

متأسفانه ، به نظر می رسد این گروه سنی جوان نسبت به کودکان بالغ کلسیم کمتری در استخوان های خود حفظ کرده اند و همین امر باعث می شود دریافت کافی کلسیم برای آنها حیاتی باشد.

برای مشاهده نیاز کلسیم دیگر گروه های سنی کلیک کنید...



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

مواد اولیه

  • ۲۰۰ گرم شکلات
  • نصف فنجان خامه
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • پودر کاکائو، فندق خرد شده برای روی کیک
  • ۱ قاشق سوپ خوری عصاره بادام
  • ۱ فنجان برگ های نعناع خرد شده (اختیاری)

۱-شکلات رو با استفاده از یک چاقوی دندانه دار در قطعات ریز خرد کنید. ۲۰۰ گرم شکلات رو به قطعه های کوچک خرد کنید. این قطعات باید هم اندازه باشن، اما سعی کنید سایزشون رو کوچک نگه دارید تا به سرعت ذوب بشن. بعد شکلات رو در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید.

۲- این کرم رو تازمانی که داغ بشه، اما نه اینکه بجوشه در مایکروویو قرار بدین. نصف فنجان خامه رو در یک ظرف مخصوص مایکروویو بریزید و برای ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه اونو در مایکروویو قرار بدین. خامه باید داغ باشه، اما نباید به جوش بیاد، بنابراین سعی کنید مدت زیادی اونو در مایکروویو قرار ندین.

۳- خامه رو روی شکلات بریزید و بزارید برای ۵ دقیقه بمونه. با دقت خامه رو به شکلات اضافه و از یک قاشق استفاده کنید تا خامه ی مورد نیاز به شکلات اضافه کنید. کاسه رو تکون ندین، چون میخواین شکلات کم کم خودش آب بشه. این کار باعث میشه مخلوط غلیظ و کرم بشه.


۴- یک قاشق چایخوری از عصاره وانیل رو هم مخلوط کنید. بعد از ۵ دقیقه عصاره وانیل رو در مخلوط خامه و شکلات بریزید و بزارید چند دقیقه دیگه بمونه. بعد با یک همزن مواد رو هم بزنید.

برای مشاهده آموزش کلیک کنید...



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیکی

ترکیبات:
۵۰۰ گرم ماسکارپونه
حدود ۲۴ بیسکوئیت لیدی فینگرز
۲۰۰ سی سی (اندازه یک قوطی نوشابه تک نفره) اسپرسو یا قهوه ی دم کشیده ی غلیظ
۳ قاشق غذاخوری شکلات تلخ خرد شده
۴ زرده ی تخم مرغ
۳ سفیدهی تخم مرغ
۶ قاشق غذاخوری شکر
۷ قاشق غذاخوری لیکور قهوه
۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
مراحل گام به گام درست کردن تیرامیسو

ابتدا باید زرده و سفیدهی تخم مرغ را در دو کاسه ی جدا بریزید و ۳ قاشق غذاخوری شکر به هر کدام اضافه کنید. سفیدهی تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا پف کند و سفت شود.
سپس زرده ی تخم مرغ را نیز با همزن برقی آنقدر هم بزنید تا سفت شود.
سپس یک سوم از سفیده ی تخم مرغ همزده را به مخلوط ماسکارپونه اضافه کنید و آن را مانند خمیر کیک، به آرامی هم بزنید. بقیهی سفیده را هم اضافه کنید تا کامل مخلوط شوند.
اسپرسو را در یک کاسه ی کم عمق بریزید و بیسکوئیتهای لیدی فینگرز (انگشتی) را درون آن غوطه ور کنید. بیسکوئیتها را حدود ۵-۳ ثانیه درون مایع بچرخانید تا همه جای آنها خیس بخورد.
بیسکوئیتها را کف یک ظرف سرامیکی یا شیشهای بچینید تا یک لایه ایجاد شود. میتوانید بیسکوئیتها را بشکنید تا کف ظرف را کامل پر کنند.
سپس نصف مخلوط ماسکارپونه را روی بیسکوئیتها پخش کنید تا یک لایه ایجاد شود و روی آن شکلات تلخ خرد شده بریزید.
دوباره یک لایه بیسکوئیت و یک لایه مخلوط ماسکارپونه را در ظرف اضافه کنید. در آخر، روی آن پودر کاکائو بپاشید و آن را برای حدود ۸-۶ ساعت در یخچال بگذارید.

برای مطالعه میزان کالری این دسر و ارزش غذایی آن کلیک کنید...



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد